2014. december 9., kedd

Hóember torta


Gyerekeim már nagyon várják a havat, így a hétvégén hóembert építettünk. Na, nem igazi hóból, hanem piskótából.

Így készült:
A piskótatésztát egy nagy négyszögletes tepsiben sütöttem meg, majd még egyet – egy kisebbet - sütöttem fél adagból. Az egy adag kevés lett volna, ez a másfél pedig egy kicsit sok lett, de a maradék is szépen felszeletelve fogyasztásra került.
Kerestem három különböző méretű (20, 14 és 9cm átmérőjű) kerek üvegtálat, amiket folpack-kal kibéleltem. A piskótából háromszög alakú formákat vágtam ki, a különböző méretű tálaknak megfelelően.  Ezeket a háromszögeket berakosgattam a tálakba, csoki pudingot töltöttem rá, majd egy kör alakú piskóta következett, melyet megint puding és végül egy újabb kör alakú piskóta követett. A legkisebb tálnál – mely a hóember feje lett – úgy módosítottam ezt a folyamatot, hogy a folpackot jóval hosszabbra hagytam és nem háromszögeket vágtam, hanem olyan rombusz formákat, mintha két háromszöget összefogtam volna az alapjuknál fogva. Így a piskóta darabok is túlnyúltak a tálon. A puding-piskóta rétegezés után a lenyúló darabokat a folpack segítségével össze tudtam fogni úgy, hogy egy kis gömb forma keletkezzen. (A pudingból egyébként dupla adagot csináltam, aminek a fele csak a legalsó tálba ment bele.) Jónéhány óra pihentetés, pudingdermesztés után következett az „építkezés”.
A tortatálra kiborítottam a legnagyobb tál tartalmát, amit bekentem kókuszkrémmel. Ezt követte a közepes méretű tál piskóta, amit ugyancsak megkentem kókuszkrémmel, végül következett a legkisebb tál piskóta. Ennek az alját egy kicsit le kellett vágni, hogy stabilan üljön a hóemberen, majd szintén bekentem krémmel és az egész hóembert beszórtam kókuszreszelékkel.
 Ezt követően elkészítettem a hóember kalapját és seprűjét. A kalaphoz egy nagyobb kör alakú és két kisebb, egymással azonos méretű kör alakú piskótát vágtam, amit csoki pudinggal kentem meg kívül és belül is. Ráhelyeztem a hóember fejére és egy félbetört saslik segítségével rögzítettem. A seprűhöz összegyúrtam némi piskótát pudinggal, formáztam és szintén saslikra tűzve beleszúrtam a hóember oldalába. A maradék pudingot nyomózsákba töltöttem, megrajzoltam a szemeket, szájat, és gombokat. Az orr pedig egy gerezd mandarinból készült, amit fogpiszkáló segítségével tűztem a helyére.

Kókuszkrém (ennek alapja egy a Nők Lapja Konyha 2014/11. számban található recept volt):
7 dl tej
70 gr étkezési keményítő
9 dkg cukor
13 dkg kókuszreszelék

1 dl tejben elkevertem az étkezési keményítőt. A maradék tejet, cukrot és kókuszt felforraltam, majd a végén hozzáadtam a tejben elkevert keményítőt is. Akkor lett kész, amikor már jól besűrűsödött.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése