2014. március 6., csütörtök

Alap piskóta

Mivel tortáimat főként gyerekeimnek sütöttem, igyekeztem azokat – a lehetőségekhez képest – egészségesebben elkészíteni. 
A torta alapja vizespiskóta, amit úgy módosítottam, hogy csökkentettem a cukor mennyiségét és a liszt mennyiségének felét teljes kiőrlésű liszt teszi ki. Így került sütőpor is a receptbe. Ezáltal a piskóta némileg tömöttebb és sötétebb színű lesz, ez azonban az ízén nem sokat változtat, és ennyi nálunk belefér. Természetesen a torta hagyományos piskótarecept alapján is elkészíthető.
A tésztát általában kerek tortaformában vagy tepsiben sütöm, majd utána a kívánt alakzatnak megfelelően vágom úgy, hogy a tortafelesleg minimális legyen.

A tortát pudinggal töltöm/kenem meg, ami nem pudingporból készül, hanem magam készítem eredeti hozzávalókból. Ezek elkészítése az egyes tortaleírásoknál tekinthető meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése