2014. március 5., szerda

Virág torta


Szeretem a virágokat, valahogy mindig jobb kedvem lesz tőlük.  Most sem kell mellőznünk látványukat, még akkor sem, ha kint még nem lehet szedni. Inkább süssünk egyet!

Így készül:
Először készítettem egy piskótatésztát, amit egy nagy tepsiben (az enyém 33x41cm) sütöttem meg, majd az egészet egy 8 cm-es átmérőjű fánkszaggatóval kiszaggattam:


A korongokat egy süteményes tálra virág alakzatban kiraktam, közepén a hézagokat a korongok közötti maradék piskótából töltöttem ki. A torta 3 emeletes lett, de egy korongot maradék tésztából kellett kirakni – ezt érdemes a torta középső rétegén elhelyezni.


Végül a tortát vanília-, és eperpudinggal töltöttem meg.
Vanília puding:
0,5 l tej
40 gr kukoricakeményítő
1 teáskanál vanília aroma
1 tojássárgája
1 ek cukor
A hozzávalókat először kevés tejben csomómentesen elkeverem, majd hozzáöntöm a maradék tejet, végül sűrűsödésig főzőm.

Eperpuding:
0,25 l tej
20 gr kukoricakeményitő
100 gr eper (lehet felolvasztott is)
A keményítőt kevés tejben elkeverem, felfőzőm, majd a legvégén adom hozzá a leturmixolt epret.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése